Recenze

L. van Beethoven - Symfonie č. 9, Óda na radost / J. M. Krygel, 15.10.2016

" Jestliže platí, že finis coronat opus (konec je korunou díla), tak závěr letošního duchovního festivalu byl korunou tou nejcennější celému ročníku. Sopranistka Lucie Silkenová a mezzosopranistka Jana Hrochová se vhodně hlasově doplňovaly, obě patří k významným operním interpretkám a jejich pěvecký projev se výtečně nesl vyrovnaně a intenzivně celým chrámem."
Olomouc.cz, JK: Finis coronat opus! Beethovenova devátá symfonie byla tou nejlepší tečkou Podzimního festivalu duchovní hudby | 18.10.16 http://zpravodajstvi.olomouc.cz/clanky/Finis-coronat-opus-Beethovenova-devata-symfonie-byla-tou-nejlepsi-teckou-Podzimniho-festivalu-duchovni-hudby-26829

L. Janáček - Hradčanské písničky a Potulný šílenec, Pražský filh. sbor / L. Vasilek, 8.10.2016

" Svými výkony zazářili i sólisté Lucie Silkenová, Pavla Vykopalová, Martin Slavík a Jiří Brückler a instrumentalisté."
Právo, R. Hrdinová: Festival Janáček Brno otevřela Carsenova Káťa Kabanová | 10.10.16 https://www.novinky.cz/kultura/417041-festival-janacek-brno-otevrela-carsenova-kata-kabanova.html

C. Orff - Carmina Burana, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK / J. van Steen, 22. a 23.6.2016

" Z trojice sólistů je třeba zaslouženě jmenovat na prvním místě českou sopranistku Lucii Silkenovou. Její lahodný a sytý soprán projasnil celou závěrečnou část kantáty touhou, něhou i vábivostí. Navíc ji vysoko posazený part nedělal po technické stránce sebemenší problém. Právě zvučnost jejího hlasu, a dokonce i vysoký tenor Martina Petzolda, znevýhodňovaly mladého německého barytonistu."
Hudební rozhledy, J.Someš: FOK se loučil se sezonou | 01.07.16 http://www.fok.cz/ohlasy-v-mediich-new/

L. Janáček - Příhody lišky Bystroušky, Teatro Regio Torino / J. Latham-Koenig, 23.1.2016

" Fra tutti veramente straordinaria l’interpretazione di Lucie Silkenová (volpe Bystrouška) scenicamente e vocalmente perfetta. Il suo timbro morbido e chiaro e la sua plasticità corporea le hanno permesso di rendere tutte le sfumature del complesso ruolo della protagonista, raggiungendo e conquistando il pubblico."
ArtInMovimento Magazine, A. Gentiluomo: Un crescendo di intensità per “La piccola volpe astuta” al Regio di Torino | 10.02.16 http://www.artinmovimento.com/un-crescendo-di-intensita-per-la-piccola-volpe-astuta-al-regio-di-torino/

L. Janáček - Příhody lišky Bystroušky, Teatro Regio Torino / J. Latham-Koenig, 23.1.2016

" Bystrouška è Lucie Silkenová, soprano lirico dalla voce morbida e carezzevole non priva di un sottofondo di femminile sensualità che ben si adatta al personaggio; scenicamente poi è credibilissima e rende perfettamente il personaggio come immaginato da Carsen che di Bystrouška tende ad esaltare soprattutto il lato ribelle e anti-conformista, quasi proto-femminista ben presente già nel libretto."
GB Opera Magazine, G. Cavagnino: Příhody lišky Bystroušky (La piccola volpe astuta) | 25.01.16 http://www.gbopera.it/2016/01/torino-teatro-regio-prihody-lisky-bystrousky-la-piccola-volpe-astuta/

L. Janáček - Příhody lišky Bystroušky, Teatro Regio Torino / J. Latham-Koenig, 23.1.2016

" La locandina è estesissima, predominano ovviamente i madrelingua con presenze italiane ben amalgamate. Sembrerebbe di far torto a qualcuno limitandoci a un semplice elenco, ma Příhody lišky Bystroušky è un affresco corale, un meccanismo teatrale in cui la voce non è protagonista, è strumento, ben pochi sono i passi solistici di una certa ampiezza. Sicuramente non ci si può esimere dal riservare una lode speciale alla protagonista Lucie Silkenovà, assolutamente perfetta, e al Guardiacaccia di Svatopluk Sem, voce baritonale di ottime potenzialità."
Ape musicale, R. Pedrotti: La poesia della Natura e della Cultura | 24.01.16 http://www.apemusicale.it/joomla/recensioni/28-opera/opera2016/2470-torino-prihody-lisky-bystrousky-23-01-2016

L. Janáček - Příhody lišky Bystroušky, Teatro Regio Torino / J. Latham-Koenig, 24.1.2016

" Gli interpreti meritano veramente  ancora un applauso virtuale per l’ottima globale interpretazione e lettura di una scrittura impervia. La protagonista Lucie Silkenova, oltre ad aver dato prova di agilità fisica ha dimostrato ottime capacità vocali, affrontando un ruolo di grande impegno. Molto belli i duetti con Michaela Kapustová nel ruolo della volpe maschio di cui  Bystrouška si innamora e con cui ‘mette su famiglia’."
Scrissi d’Arte, R. Bellardone: La piccolo volpe astuta | 24.01.16 http://www.scrissidarte.it/la-piccola-volpe-astuta-teatro-regio-torino-24-gennaio-2016/

L. Janáček - Příhody lišky Bystroušky, Teatro Regio Torino / J. Latham-Koenig, 19.1.2016

" Lucie Silkenová possiede volume e colori adeguati al ruolo di Bystrouška. Il soprano ha poi mostrato una spiccata capacità scenica nel mimare le movenze della vispa volpe."
OperaClick, L. Buscatti: Torino - Teatro Regio – La piccola volpe astuta dà inizio al progetto Janáček - Carsen al Regio | 20.01.16 http://www.operaclick.com/recensioni/teatrale/torino-teatro-regio-la-piccola-volpe-astuta-dà-inizio-al-progetto-janáček-carsen

L. Janáček - Příhody lišky Bystroušky, Teatro Regio Torino / J. Latham-Koenig, 19.1.2016

" L’Orchestra e il Coro del Regio sono diretti dall’inglese Jan Latham-Koenig, uno dei massimi interpreti dell’opera di Janácek, affiancati da alcuni ragazzi del Coro di voci bianche. Grande energia e forza interpretativa quella del soprano Lucie Silkenová (la volpe Bystrouška), affiancata da un cast d’eccezione con il mezzosoprano Michaela Kapustová (il volpacchiotto Zlatohrbítek)."
La Stampa, F. Cassine: La pipì della “Piccola volpe astuta” | 19.01.16 https://www.lastampa.it/2016/01/19/cronaca/la-pip-della-piccola-volpe-astuta-JDxFDexaQX1yzcfHlEEwYI/pagina.html

C. Orff - Carmina Burana, Russian Chamber Philharmonic St.Petersburg / J. Gilbo, 7.8.2015

" Besonders Lucie Silkenova wusste in ihrer Arie zu begeistern."
Kölnische Rundschau, S. Everling: Zu „O Fortuna“ zuckten Blitze über der Burg | 10.08.15

C. Orff - Carmina Burana, Russian Chamber Philharmonic St.Petersburg / J. Gilbo, 7.8.2015

" Bei den „Carmina Burana“ wirkte neben dem Orchester, dem ein verstärktes Schlagwerk zugesellt wurde, der MLW-Festival-Chor aus Westfalen mit besonderer Einfühlsamkeit mit. Herausragend waren die drei Vokalsolisten, Lucie Silkenova (Sopran), Nikolaj Vishnjakov (Tenor), Damir Basyrov (Bariton), die den Abend auf der Monschauer Burg zu einem eindrucksvollen Erlebnis werden ließen."
Redaktion Nordeifel, J. Schreier: Nur das Wetter verhindert Beifallsstürme | 10.08.15

A. Dvořák – Stabat Mater, Česká filharmonie / J. Bělohlávek, 9.11.2014

" Hudba mne dojímá neustále. Příklad: na jednom z koncertů jsme měli na programu Dvořákovo Stabat Mater, kde jsou překrásné pasáže, 
a zvláště v osmé části „Fac ut portem Christi mortem“ mne dojalo nádherné podání sopranistky Lucie Silkenové.
Zdroj: http://www.denik.cz/hudba/hrali-ve-slavne-carnegie-hall-splnil-se-jim-sen-20141210-7cca.html
"
Deník.cz, Petr Ries: Těšil jsem se na vřelé americké publikum, ale rodina to má beze mě těžké | 10.12.14 http://www.denik.cz/hudba/hrali-ve-slavne-carnegie-hall-splnil-se-jim-sen-20141210-7cca.html

J. Filas – Píseň Šalamounova, Česká filharmonie / J. Bělohlávek, 15. a 16. a 17.10.2014

" V roli krásné Šulamitky vystoupila česká sopranistka Lucie Silkenová, která nejen svým krásným sopránem, ale v nádherné jahodově červené róbě byla i nepřehlédnutelnou vizuální ozdobou večera. Řekla bych, že svou krásou mírně zastínila taktéž skvělý výkon krále Šalamouna v podání maďarského tenoristy László Boldizsára."
Scena.cz, A. Kunčíková: Poslyšte nejkrásnější z písní Šalamounových | 24.11.14 http://www.scena.cz/index.php?d=1&o=3&c=23212&r=10

A. Dvořák – Stabat Mater, Česká filharmonie / J. Bělohlávek, 9.11.2014

" The four were somewhat unevenly matched, with Silkenova’s passionate performance and Brezina’s effortlessly sweet vocals overpowering the other two."
Daily Call, M. Zimring: Czech Philharmonic creates angelic atmosphere with Dvorak’s ‘Stabat Mater’ | 12.11.14 http://www.dailycal.org/2014/11/12/czech-philharmonic/

J. Filas – Píseň Šalamounova, Česká filharmonie / J. Bělohlávek, 15. a 16. a 17.10.2014

" Doplněni Pražským filharmonickým sborem, zazpívali sopranistka Lucie Silkenová a tenorista László Boldizsár své výrazně sólové party, téměř jako by to byl Puccini. Vokálně skvěle. Zasloužili se o přijetí díla nejvíc."
Harmonie, P. Veber: Česká filharmonie s Ženatým a s premiérou | 17.10.14 http://www.casopisharmonie.cz/kritiky/ceska-filharmonie-s-zenatym-a-s-premierou.html

G. Mahler - Symfonie č. 2 c moll "Vzkříšení", Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK / J. van Steen, 17. a 18.9.2014

" Van Steen pro její stvoření s FOK dodržel i autorovo rozestavení dechů mimo jeviště. A byly to právě tyto nebeské fanfáry, které v proudu zpěvu Pražského filharmonického sboru, pronikavého sopránu Lucie Silkenové a pevného altu Yvonne Naefové pomáhaly zaplnit zvukem celou Smetanovu síň a přirozeně jej tahaly vzhůru, mimo stěny auditoria. FOK začal výroční osmdesátou sezonu velkolepě – krveplnou hudbou s duchovním přesahem."
Hospodářské noviny, P. Fischer: FOK zahájil sezonu fanatikem zvuku. S Mahlerem se přímo mazlil | 27.09.14 http://art.ihned.cz/c3-62840160-070000_d-62840160-fok-mahler-recenze

L. Janáček - Glagolská mše, Filharmonie B.Martinů / T. Hanus, 2.6.2014

" Janáčka má pan dirigent Hanus asi hodně rád, protože ho cítil skvěle. Jeho provedení Glagolské bylo omračující. Živelné, drásavé i hladivé. Takové se běžně vůbec neslyší. Excelentní byli všichni sólisté v čele se sopranistkou Lucií Silkenovou."
Ostravan.cz, M. Bátor: Hudba Phillipa Glasse s houslistkou Hanou Kotkovou zvedla diváky v Ostravě ze židlí | 03.06.14 http://www.ostravan.cz/14955/hudba-phillipa-glasse-s-houslistkou-hanou-kotkovou-zvedla-divaky-v-ostrave-ze-zidli/

A. Dvořák - Rusalka, Budapest Festival Orchestra / I. Fischer, 15.5.2014

" In einer szenischen Aufführung wird es schwierig, wenn Nixen im Wasser plantschen oder Waldgeister im Mondschein tanzen und alle dabei singen. Wenn aber  so schön gesungen wurde wie hier von den drei Solistinnen, gab es nur Harmonie und Wohlklang zu bewundern."
Der Neue Merker, S. Brockmann: DORTMUND/ Konzerthaus: RUSALKA – konzertant | 16.05.14 http://www.der-neue-merker.eu/dortmund-konzerthaus-rusalka-konzertant

R. Hejnar - Stabat Mater, Moravská filharmonie Olomouc / P. Vronský, 24.4.2014

" Na závěr provedla Moravská filharmonie Olomouc Stabat Mater Roberta Hejnara. Výborný výkon předvedla sopranistka Lucie Silkenová, nelze opomenout ani altistku Sylvu Čmugrovou. Pěvecká technika obou sólistek byla skvělá."
Žurnál online, M. Šarmanová: Na MusicOlomouc triumfoval Franzův Radobÿl | 25.04.14 http://www.zurnal.upol.cz/zprava/clanek/na-musicolomouc-triumfoval-franzuv-radobyl/

L. van Beethoven - Missa solemnis, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK / H. Rilling, 2 a 3.4.2014

" Sám dirigent k tomu říká: „Máme úžasné zpěváky. Jedna sopranistka – Lucie – je Češka. Je to mladá, velice talentovaná pěvkyně. Ostatní zpěváky jsem si přivezl z různých koutů světa.“"
Český rozhlas, M. Kaňková:: Dirigentská legenda Helmuth Rilling je v Praze. Přímý přenos z koncertu sledujte na Vltavě | 02.04.14 http://www.rozhlas.cz/mozaika/hudba/_zprava/1334280

H. Villa-Lobos - Bachianas Brasileiras, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, 13. a 14.2.2013

" Vrcholem první půle dramaturgicky pozoruhodně koncipovaného večera bylo uvedení páté části z devítivětého cyklu brazilského skladatele první poloviny 20. století Heitora Villy-Lobose Bachianas Brasileiras. Seznámení s díly Johanna Sebastiana Bacha zapůsobilo na Villa-Lobose jako zjevení. Proto se v letech 1930-1945 rozhodl komponovat cyklus Bachianas Brasileiras pro různá obsazení, v nichž spojil bachovský polyfonní styl s prvky brazilského folkloru. Jako sólistka se tu za doprovodu osmi violoncell představila sopranistka Lucie Silkenová, která vládne křišťálovým, přesto tmavě zabarveným hlasem. Zejména ve vyšší poloze rozeznívá duhově zářivé alikvóty, které zaplnily do posledního koutu velkou, spíše neakustickou Smetanovu síň."
Týdeník Rozhlas, č. 10, 2013, roč. 23, Ivan Ruml: Jak se hraje bez dirigenta | 26.02.13

A. Dvořák - Jakobín (Terinka), BBC Symphony Orchestra / J. Bělohlávek, 4.2.2012

"

“If – and it’s a big if – there is a criticism of the evening it is that the truly outstanding vocal performances made the ‘merely’ good ones feel ordinary in comparison. The highest accolades go to Dana Burešová who as Julie delivered singing of passion, intensity and beauty. She is closely followed by Svatopluk Sem as Bohuš who produced a clean, direct, but wondrously expansive and resonant sound. It is just a shame that brilliantly delivered phrases can occasionally be followed by the odd underpowered note, but this was still a remarkable performance. Of the remainder, the best performances came from Jan Martinik as the Count, whose relatively light bass voice is perfectly suited to recalling memories of his son as a child, and Jozef Benci as the manipulative Filip. No-one, however, in the cast is weak, as demonstrated by Lucie Silkenová’s heartfelt singing as Terinka, Aleš Voráček’s sensitive portrayal of Jiří, and Jaroslav Březina’s perfectly captured sense of loveable pomposity as Benda.”

"
Opera Today, Anne Ozorio: Dvořák’s The Jacobin, London | 08.02.12 http://www.operatoday.com/content/2012/02/dvorak_-_the_ja.php

A. Dvořák - Jakobín (Terinka), BBC Symphony Orchestra / J. Bělohlávek, 4.2.2012

"

“The voices were carefully chosen (presumably by Bĕlohlávek), as the duetting young lovers Jiří and Terinka were beautifully light-voiced, fresh and appealing. Terinka’s aria, “Ach Bože, božínku”, was impeccably delivered by Lucie Silkenová, providing a powerful, poignant moment that elevated the emotions from the village to the global; the rapturous Jiří/Terinka duet came off well, too.”

"
Seen and Heard International, Colin Clarke: Jiří Bĕlohlávek Takes Leave of BBC Orchestra with Dvořák Opera | 07.02.12 http://seenandheard-international.com/2012/02/07/jiri-belohlavek-takes-leave-of-bbc-orchestra-with-dvorak-opera/

A. Dvořák - Jakobín (Terinka), BBC Symphony Orchestra / J. Bělohlávek, 4.2.2012

"

“Indeed, Dvořák emphasized the female presence by adding the aria “In autumn’s hazel shrubs, love no longer gives glory”. It expands Terinka’s role in the plot immeasurably because it’s so beautiful, and lovingly sung by Lucie Silkenová.”

"
Music OMH, Sam Smith: BBCSO/Bělohlávek | 04.02.12 http://www.musicomh.com/classical/barbican-jacobin_0212.htm

G. Rossini - Il Barbiere di Siviglia (Rosina), Kammer Oper Prague / N. Baxa, 27.11.2011

" Über die Sopran-Interpretation der Rosina von Lucie Silkenová wird zu reden sein, nicht nur weil sie die technischen Schwierigkeiten der Rolle mit einer phantastischen Agilität und vortrefflicher Triller- und Staccato Technik singt und ihre berühmte Auftrittsarie (nur welche Auftrittsarie in dieser Oper ist nicht berühmt?) mit einem lockeren Sprung auf das F in der Höhe abschließt. Die Sängerin (als Gast von der Staatsoper Prag) hat sichtbar und hörbar immensen Spaß an der Partie und fügt immer wieder improvisierte Koloraturen mit einer Leichtigkeit und Leuchtkraft ein, dass man aus dem Staunen nicht mehr herauskommt. Selbst in der Finalszene wird noch mal ein Feuerwerk an Fioraturen und Spitzentönen abgeschossen. Ovationen und lautstarke Bravos für eine wirklich prächtige Leistung."
Mainpost, Thomas Starost: Der Irrwitz hat einen Abend lang Methode; Kammeroper Prag präsentiert einfallsreichen „Barbier von Sevilla“ mit Witz und prächtigen Stimmen | 28.11.11 http://www.mainpost.de/regional/schweinfurt/Der-Irrwitz-hat-einen-Abend-lang-Methode;art742,6473221

W. A. Mozart - Don Giovanni (Zerlina), Stavovské divadlo / J. Chalupecký, 29.10.2011

" Lucie Silkenová se mi moc líbila coby Zerlina. Její árie v Masettově přítomnosti až dojímaly nádhernou melodií a jejím zpěvem. Krása!!!"
Operadream, Dana Šimková: 5 dní - 4 + 1 představení | 04.11.11 http://www.operadream.com/

Festival Prašké jaro, Matiné II., 21.5.2011

" Dramaturgie jejího koncertu na Pražském jaru potvrdila schopnost kontrastní výrazové reflexe různorodého materiálu. Málo uváděný Karel Bendl (1838-1897) byl současníkem Bedřicha Smetany, jeho rukopis je tedy romantický. Výběr čísel z cyklů Čtvero písní a Různé nálady dal zpěvačce příležitost prokázat schopnost dynamického stínování v práci s tónem (Máj), užití legatově lyrické klenby a ušlechtilých nástupů nosných melodií (Dobrou noc) a kontrastní emotivní vyznění předlohy (Tři věnce) Zpěvačka projevila citlivý smysl pro hudební deklamaci a zpívala srozumitelně. Tuto vlastnost uplatnila ve velké míře v dalším programu matiné. Tři bajky Jaroslava Křičky (1882-1969) jsou vlastně hudebně vyprávěné pohádky. Tu o neposlušných kozlatech rozjížděla zpěvačka s minimálním doprovodem klavíru a statickou hlasovou deklamací, která od vyprávění příběhu přecházela k přímé řeči, vyjadřující variabilitu jednotlivých postav."
AtempoRevue, Olga Kittnarová: Matiné II. Na Pražském jaru | 24.05.11 http://www.atemporevue.cz/?go=kritiky&det=110622-pj2011-21.5.&show=1

J. Hájek - Slavík a růže, Komorní filharmonie Pardubice / M. Ivanović, 12.4.2011

" Křehce jako slavík působí i jeho protagonistka Lucie Silkenová. Dlouhé vlasy jí dávají křídla, úsměv má tak jemný, že se divák bojí, aby ho nakonci svým potleskem nezničil. Stejně jako nenápadný ptáček i ona zvolila střídmý kostým. Celá v černém, žádná rozevlátá sukně, jen legínové krátké kalhoty. Veškerá zdobnost se ukrývá v jejím hlase."
StudentPoint, Veronika Steffanová: Slavík zazpíval v Disku | 18.04.11 http://www.studentpoint.cz/205-recenze/3409-slavik-zazpival-v-disku/

CD B. Martinů - Den dobročinnosti (La Déspérée), Plzeňská filharmonie / M. Kaňák, 2010

" The performances are dedicated and strong, not least from the outstanding Prague Chamber Choir whose delicate choral textures are as illuminating as the orchestra’s , sounding ethereal, even angelic in the village scenes. The two leads, Lucas (Tomáš Bijok) and Nicolas (Petr Matuszek), throw themselves into the project and the myriad minor roles are all taken well, with particularly strong contributions from the soprano roles of Blonde (Irena Troupová) and La Déspérée (Lucie Silkenová)."
Music web international, Simon Thompson: Review recording of the month | 01.04.11 http://www.musicweb-international.com/classrev/2011/Apr11/Martinu_Charity_UP61212.htm

R. Wagner - Parsifal (Blumenmädchen), Národní divadlo Praha / J. Fiore, 19.3.2011

" Máme jedinečné Čarovné dívky, kde se sešel skutečně výkvět našeho pěveckého umění, mladé pěvkyně jako Lucie Silkenová, Yukiko Šrejmová, Kateřina Jalovcová, Lenka Máčiková či Michaela Kapustová. To je opravdu velká síla, když se do toho opřou!"
OperaPlus, Jiří Heřman: O Parsifalovi i odchodu z Národního | 18.03.11 http://www.operaplus.cz/2011/03/jiri-herman-o-parsifalovi-i-odchodu-z.html

G. Rossini - Il Barbiere di Siviglia (Rosina), Kammer Oper Prague / N. Baxa, 14.3.2011

" Die musikalische Qualität der Darbietungen wurde von den Gesangssolisten sogar noch überboten. Besonders die umworbene Rosina alias Lucie Silkenová bezauberte das Publikum mit atemberaubenden Koloraturen in ungeahnten Höhen."
Stuttgarter Zeitung: Rossinis Barbier von Sevilla bekommt nur langsam die richtige Fasson | 16.03.11 http://www.stuttgarter-zeitung.de/inhalt.rossinis-barbier-von-sevilla-bekommt-nur-langsam-die-richtige-fasson.5835726e-068b-4c6e-b54d-442aa68c586b.html

“Proč né opera v koncertním sále?”, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK / J. Mikula, 25.4.2010

" Druhá sopranistka Lucie Silkenová, která stále ještě studuje na pražské HAMU, zaujala nádhernou barvou a sílou hlasu, který posluchače strhl v árii Lucie z Donizettiho Lucie z Lammermooru a v árií Musetty z Pucciniho Bohémy. Velký hlas, který jednou bezpochyby zvládne i náročné role italského a německého repertoáru."
FOK, Kryštof Málek: Proč né opera v koncertním sále? | 03.05.10 http://www.fok.cz/recenze-fok/proc-ne-opera-v-koncertnim-sale-koncert.html